Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti je ena prioritetnih nalog na Višji strokovni šoli Lampret consulting, ki
ji posvečamo veliko pozornosti.
Kakovostno višjo strokovno šolo pričakujejo študentje, dobre in
zaposljive diplomante pa si želijo delodajalci. Govor o izboljšanju kakovosti je govor o izboljšanju razmerij
med ljudmi znotraj višje šole, zato je potrebno izdelati dolgoročni plan
izboljšanja kakovosti Višje strokovne šole. Pri sledenju tega cilja je
potrebna izdelava samoevalvacije po merilih NAKVIS, katere sestavni del
so v okviru ugotavljanja in zagotavljanja kakovostnega procesa vključene
notranje presoje.
Višja strokovna šola naj bi bila urejena, dobro vodena šola, v kateri bi
študenti pridobili ustrezne kompetence in tudi predavatelji naj bi
imeli ustrezne kompetence. Višja šola naj bi bila tista šola, iz katere
bi odhajali diplomanti z ustreznimi kompetencami. V tem je razlika med
dobrimi in slabimi šolami, tu nastopi kakovost in evalvacija. Zato naša višja šola opravlja notranje in
zunanje evalvacije.
ZUNANJA EVALVACIJA
V Sloveniji je za zunanjo evalvacijo
pristojna Nacionalna agencija za kakovost v višjem šolstvu - NAKVIS. Z zunanjo evalvacijo se ugotavlja
doseganje z zakonodajo predpisanih standardov, napredek v delovanju šole
in izboljšanje izvajanja študijskih programov. Agencija opravi zunanjo
evalvacijo višje strokovne šole vsakih pet let - to je redna evalvacija.
Svet Agencije imenuje skupino strokovnjakov, ki izvede zunanjo
evalvacijo na šoli. Zunanji evalvatorji pregledajo samoevalvacijsko
poročilo, predloženo dokumentacijo in opravijo obvezen ogled šole. Nato
pošljejo evalvacijsko poročilo višji strokovni šoli, ki lahko v roku
enega meseca sporoči pripombe. Postopek zunanje evalvacije se konča z
odločitvami Sveta NAKVIS-a o doseganju predpisanih standardov.
NOTRANJA EVALVACIJA - SAMOEVALVACIJA ŠOLE
Samoevalvacija je sistematičen pristop
zbiranja podatkov o kakovosti zavoda - šole. V samoevalvacijo so zajeti
vsi udeleženci (vodstvo, predavatelji, zaposleni, študentje,
delodajalci, diplomanti - skratka vsi deležniki šole.Samoevalvacijsko poročilo je dokument, v
katerem vodstvo šole prikaže doseganje ciljev in kritično analizo
stanja. Vse to mora biti podprto z dokazi, vsebovati mora tudi predloge
in priporočila za izboljšanje kakovosti. Lahko rečemo, da je nujno
potrebno izdelovati samoevalvacijsko poročilo. Samoevalvacijo je
potrebno izvajati, da odkrivamo vrzeli med pričakovanim in dejanskim
stanjem, da načrtujemo in izpeljemo izboljšave, ki bodo zmanjšale
razkorak med pričakovanim in dejanskim stanjem. Samoevalvacijsko
poročilo lahko ovrednotimo kot zelo pomembno poročilo, saj nam poda
celovito sliko o kakovosti šole, daje izhodišča za postavljanje ciljev
tako kratkoročnih kot razvojnih ter prioritet. Podatki, ki jih
prikažemo v samoevalvacijskem poročilu in imajo določen trend ter nam
omogočajo preventivno delovanje. Samoevalvacijsko poročilo vključuje vse
zaposlene in ostale sodelujoče v procesu višje strokovne šole.
Predstavlja osnovo za sistematično vodenje izboljšav, ki ga izvajamo po
metodi PDCA in sicer po naslednjem vrstnem redu:
-
- analiza, ocena stanja,
-
- definiranje ciljev in izboljšave,
-
- prepoznavanje možnosti in načrtovanje aktivnosti za izboljšavo,
-
- izvajanje aktivnosti in merjenje napredka
-
- evalvacija izvedenih izboljšav.